Informacje ogólne

Kto jest właścicielem PWiK Piaseczno?

PWiK Piaseczno jest spółką komunalną, której właścicielem jest Gmina Piaseczno.

Na jakim terenie PWiK Piaseczno prowadzi działalność?

Na terenie Miasta i Gminy Piaseczno.

Kiedy PWiK Piaseczno rozpoczęło swoją działalność?

7 października 2009 roku.

Jakie są godziny pracy Biura Obsługi Klienta?

BOK czynne jest w godzinach  od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16.

Jak działa pogotowie wodociągowo-kanalizacyjne?

Pogotowie wodociągowo-kanalizacyjne jest do dyspozycji 24h/d, przez 7 dni w tygodniu pod numerem: 603 309 399.

 

Podłączenie do sieci wodociągowo-kanalizacyjnej

Zawieranie/aktualizacja umowy

W jaki sposób można zawrzeć umowę z PWiK Piaseczno?

W celu zawarcia umowy zapraszamy do Biura Obsługi Klienta zlokalizowanego w Piasecznie przy ul. Żeromskiego 39 w  poniedziałki w godzinach 8-17 od wtorku do piątku w godzinach 8-16. W przypadku braku możliwości odbycia osobistej wizyty dokumenty niezbędne do zawarcia umowy można wysłać pocztą lub kurierem na adres siedziby Spółki lub pisemnie uprawomocnić pełnomocnika, który będzie mógł podpisać umowę w imieniu Odbiorcy.

Jakie są niezbędne dokumenty potrzebne do zawarcia umowy z PWiK Piaseczno po podłączeniu nieruchomości do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej?

Dokument tożsamości właściciela nieruchomości. Ponadto, w przypadku gdy w imieniu właściciela występuje inna osoba, konieczne jest pisemne upoważnienie.

Jakie są niezbędne dokumenty potrzebne do zawarcia umowy z PWiK Piaseczno po zakupie nieruchomości?

Dokument tożsamości, aktualny dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości do wglądu (np. akt notarialny, wypis z księgi wieczystej) oraz protokół zdawczo-odbiorczy ze stanami i numerami wodomierzy na dzień przejęcia nieruchomości. Ponadto, w przypadku gdy w imieniu właściciela występuje inna osoba, konieczne jest pisemne upoważnienie.

W jaki sposób można zaktualizować dane na umowie ?

Osobiście w Biurze Obsługi Klienta, e-mailowo na adres: kontakt@pwikpiaseczno.pl lub listownie na adres siedziby Spółki.

W jaki sposób można rozwiązać umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków?

Umowa może być rozwiązana z zachowaniem 2-miesięcznego okresu wypowiedzenia bądź na mocy porozumienia stron. W tym celu należy złożyć wypowiedzenie umowy w formie pisemnej osobiście w Biurze Obsługi Klienta, e-mailowo na adres: kontakt@pwikpiaseczno.pl lub listownie na adres siedziby Spółki. Po rozwiązaniu umowy Przedsiębiorstwo może dokonać odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego. Koszt interwencji serwisu bez zachowania okresu wypowiedzenia jest zgodny z cennikiem usług.

Informacje rozliczeniowe

Z jaką częstotliwością wystawiane są faktury VAT?

Sprzedaż wody i odprowadzanie ścieków rozliczane są w cyklach trzymiesięcznych lub sześciomiesięcznych. W szczególnych przypadkach okres obrachunkowy może być inny, jednak nie dłuższy niż roczny.

Czy istnieje możliwość otrzymywania faktur co miesiąc?

W celu comiesięcznego rozliczania należy we własnym zakresie zgłosić odczyty z wodomierzy zgodnie z informacjami zawartymi tutaj.

Jakie obowiązują ceny za wodę i ścieki?

Podstawą rozliczenia jest obowiązująca w danym okresie taryfa. Wysokość cen i stawek opłat zostają zatwierdzone decyzją Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.

Co oznacza „szacunek do zmiany cen” na fakturze?

W przypadku rozliczania okresu obrachunkowego, w którym obowiązują dwa poziomy stawek cen i opłat taryfowych zużycie wody i ilość odprowadzonych ścieków rozliczane są proporcjonalnie do liczby dni obowiązywania poszczególnych stawek. Szacunek do zmiany cen stanowi prognozowany odczyt na dzień wejścia w życie nowej taryfy.

Jak można opłacić fakturę za wodę i ścieki?

W formie przelewu, zgodnie z danymi zawartymi na wystawionej fakturze lub poprzez polecenie zapłaty. W tym celu konieczne jest wypełnienie formularza i wysłanie go w formie e-mailowej na adres: kontakt@pwikpiaseczno.pl lub dostarczenie/wysłanie na adres siedziby Spółki.

Podlewam ogród. Czy mogę mniej płacić za ścieki?

Rozliczanie ilości wody bezpowrotnie zużywanej do podlewania zieleni i do celów technologicznych dokonywane jest tylko i wyłącznie na podstawie dodatkowego wodomierza, tzw. podlicznika, zainstalowanego i utrzymywanego na koszt Odbiorcy po dokonaniu przez pracowników Przedsiębiorstwa jego odbioru technicznego, tzw. „zaplombowania”. W celu rozliczania podlicznika należy zgłaszać jego odczyt w dowolnie wybranym momencie.

W jaki sposób mogę założyć podlicznik na podlewanie ogrodu?

Podlicznik należy zamontować we własnym zakresie według określonych zasad, a następnie zgłosić go do zaewidencjonowania oraz zlecić zaplombowanie poprzez wypełnienie formularza.

Z jakich funkcjonalności mogę skorzystać rejestrując konto w Internetowym Biurze Obsługi Klienta?

iBOK to narzędzie, dzięki któremu można uzyskać najważniejsze informacje dotyczące płatności i wystawionych faktur, podać aktualny stan wodomierza czy zgłosić reklamację.

E-faktura

Czym jest e-faktura?

E-faktura zawiera takie same dane jak tradycyjna faktura papierowa, a różni się jedynie sposobem dostarczenia (poprzez pocztę elektroniczną - w pliku PDF). Pod względem prawnym e-faktura jest uznaną formą rozliczenia (Dz.U. z 28 grudnia 2010 r., Nr 249, poz. 1661).

Jaka jest podstawa prawna wystawiania i przysyłania e-faktur?

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r., weszły w życie przepisy, regulujące wystawianie oraz przesyłanie faktur w formie elektronicznej, a także przechowywanie oraz udostępnianie faktur organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz. U.z 28 grudnia 2010 r., Nr 249, poz. 1661).

Jakie korzyści wynikają z korzystania z e-faktury?

E-faktura, czyli tradycyjna faktura przesyłana w formie elektronicznej (PDF), niesie za sobą wiele korzyści i zalet: terminowość oraz bezpieczeństwo przesyłki - dokument zostaje dostarczony na skrzynkę mailową w kilka godzin po wystawieniu wygoda i komfort- faktura elektroniczna jest zawsze dostępna i nie wymaga przechowywania (obniżenie kosztów archiwizacji dokumentów) troska o ekologię – mniej papieru, mniej ścinanych drzew, mniej zużytej energii, mniej zanieczyszczonej wody.

Czy potrzebuję specjalnego oprogramowania komputerowego do korzystania z e-faktury?

Nie. Aby móc otrzymywać i odczytywać e-faktury wystarczy posiadać: aktualny adres e-mail, bezpłatny program do przeglądania plików PDF – Adobe Acrobat Reader.

Czy usługa e-faktury wiąże się z dodatkowymi kosztami?

Nie. Uruchomienie i korzystanie z usługi e-faktura jest bezpłatne.

Co należy zrobić aby otrzymywać e-fakturę?

W tym celu wystarczy wypełnić formularz.

Czy istnieje możliwość zmiany adresu mailowego, na który dotychczas były dostarczane faktury?

Tak, zmiany można dokonać w formie e-mailowej na adres: kontakt@pwikpiaseczno.pl lub osobiście w BOK.

Czy zgadzając się na fakturę elektroniczną, będzie można ją wydrukować?

Oczywiście jest to możliwe. Faktura przesyłana w PDF wymaga jedynie bezpłatnego program do przeglądania plików PDF – Adobe Acrobat Reader.

Czy korekty i duplikaty faktur będę otrzymywać w formie elektronicznej czy papierowej?

Faktury korygujące oraz duplikaty faktur do e-faktur będą wystawiane i przesyłane również w formie elektronicznej na podany przez Odbiorcę adres e-mail.

Pozostałe informacje

Jaka jest twardość wody na terenie który zamieszkuję?

Badania jakości wody zamieszczone są na stronie internetowej Przedsiębiorstwa tutaj